Intervenção prioritária
O debate politico destas eleições demonstrou que a Saúde constitui uma das principais preocupações dos cidadãos dos EUA. Essencialmente no que se refere ao sistema de cobertura de seguros e ao crescimento descontrolado dos custos. Quando o valor do défice previsto para o corrente ano ameaça atingir valores inimagináveis. link
O relatório do “Progressive Policy Institute (PPI)”, lança um alerta ao novo presidente para a necessidade link de implementação de medidas destinadas a reduzir o utilização excessiva de MCDTS e de procedimentos desnecessários no tratamento dos doentes. Cuja factura, segundo Peter Orszag, director of the Congressional Budget Office, é estimada em $700 biliões por ano.
No combate à inapropriação de cuidados, o referido relatório propõe, entre outras medidas, a adopção de sistemas de pagamento prospectivo das prestações de cuidados .
«Os PPS têm a vantagem de oferecerem incentivos aos médicos para controlar a despesa e desenvolver uma prática com melhor relação custo-eficácia. Tem o senão de encorajar os prestadores a reduzir o valor do tratamento para o qual recebem uma unidade de pagamento. Por exemplo, os médicos podem reduzir o tempo das consultas, prescreverem excessivamente ou ainda vir a enviar demasiados doentes para os hospitais. Além disso podem ainda conduzir a uma menor motivação e reduzir o bom atendimento dos doentes. » (PPB)
«Using a prospective payment system would give physicians an incentive to under-provide services. Further, insurance companies could collect rents by enrolling only healthier patients so that the cost of care would be less for these individuals. Prospective payment could work for specific diagnoses (as in the DRG system), but one must worry about DRG creep. Also, if there is a high variance in the cost of treating a specific disease, than a fee-for-service compensation may be superior. While the prospective payment system does have appeal in cutting costs, it could reduce patient access to medical care as well. » (Safin)
No combate à inapropriação de cuidados, o referido relatório propõe, entre outras medidas, a adopção de sistemas de pagamento prospectivo das prestações de cuidados .
«Os PPS têm a vantagem de oferecerem incentivos aos médicos para controlar a despesa e desenvolver uma prática com melhor relação custo-eficácia. Tem o senão de encorajar os prestadores a reduzir o valor do tratamento para o qual recebem uma unidade de pagamento. Por exemplo, os médicos podem reduzir o tempo das consultas, prescreverem excessivamente ou ainda vir a enviar demasiados doentes para os hospitais. Além disso podem ainda conduzir a uma menor motivação e reduzir o bom atendimento dos doentes. » (PPB)
«Using a prospective payment system would give physicians an incentive to under-provide services. Further, insurance companies could collect rents by enrolling only healthier patients so that the cost of care would be less for these individuals. Prospective payment could work for specific diagnoses (as in the DRG system), but one must worry about DRG creep. Also, if there is a high variance in the cost of treating a specific disease, than a fee-for-service compensation may be superior. While the prospective payment system does have appeal in cutting costs, it could reduce patient access to medical care as well. » (Safin)
Não vai ser fácil. Na actual situação é prioritário desincentivar o consumo. Correndo riscos inevitáveis.
Etiquetas: USA health
1 Comments:
Longe da estimativa referida no NYTimes link
In fiscal year 2008, the federal government recorded a total budget deficit of $455 billion — $293 billion more than the deficit incurred in 2007. As a share of the nation’s gross domestic product (GDP), the deficit rose from 1.2 percent in 2007 to 3.2 percent in 2008. That increase in the deficit of 2 percentage points of GDP reflected both a reduction in revenue (which declined by 1.1 percent of GDP) and an increase in spending (which rose by 0.9 percent of GDP). link
Today’s report also includes CBO’s first preliminary estimate of operations thus far under the Troubled Asset Relief Program (TARP). In October, the government disbursed $115 billion under the TARP to purchase preferred stock in eight large banks. In CBO’s view, the equity investment and associated warrants should be recorded on a net present value basis, accounting for market risk, as specified in the Emergency Economic Stabilization Act. CBO’s preliminary estimate of $17 billion for the present value cost of the TARP equity injections is included in our estimate of $134 billion for the October deficit. CBO anticipates, however, that the Treasury will report the stock purchases on a cash basis; as a result, CBO estimates that the Treasury will report the October deficit at $232 billion (which is $98 billion, or $115 billion minus $17 billion, larger than the deficit using the net present value figures).
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